Wdrożenie RODO w biurze nieruchomości. Szkolenie z kompletną dokumentacją.
Szkolenie dedykowane pośrednikom w obrocie nieruchomościami.
RODO – czyli jak działa ochrona danych osobowych w Twojej firmie. Wdrożenie RODO w prostych krokach. Szkolenie z pełną dokumentacją (wzorami dokumentów dostosowanymi do biur zajmujących się pośrednictwem w obrocie nieruchomościami) wraz z omówieniem, jak należy je wypełnić.
*Termin: 15.10.2024 r., godz. 9:30-14:30.
*Miejsce: szkolenie on-line.
*Czas szkolenia: 5 godzin zegarowych ( w tym dwie przerwy 15 min. oraz 10 min.).
*Cena regularna: 800 zł.
*Cena zawiera: szkolenie, elektroniczny certyfikat ważny podczas kontroli UODO, wzory dokumentacji dedykowanej dla biura nieruchomości.
*Opiekun szkolenia: tel. 668 831 406, szkolenia@eklos.pl.
Jeśli nie masz jeszcze wdrożonych procedur związanych z RODO lub chcesz upewnić się, że wszystko robisz dobrze-te warsztaty są dla Ciebie.
Ochrona danych osobowych to fundament działania Twojej firmy. Wdrożenie procedur i zapoznanie pracowników z zasadami ochrony danych osobowych w Twojej firmie to priorytet. Efekty braku wdrożenia procedur są widoczne gołym okiem- nieprawidłowy adresat maila, niezaszyfrowana wiadomość, wyciek danych, zgubienie umowy pośrednictwa- to powody do kontroli UODO. Wszystkich tego typu zdarzeń możesz uniknąć, a na pewno możesz zminimalizować ryzyko ich wystąpienia.
Te warsztaty pokażą Ci w jasny sposób, jak to zrobić.
Szkolenie z pełną dokumentacją (wzorami dokumentów dostosowanymi do biur zajmujących się pośrednictwem w obrocie nieruchomościami) wraz z omówieniem, jak należy je wypełnić.
Szkolenie poprowadzone będzie przez radcę prawnego Ewę Klos-Rychter z uwzględnieniem w szczególności aspektów praktycznych tak, aby po jego zakończeniu wdrożenie dokumentacji RODO było nieskomplikowane i nie budziło wątpliwości.
Po tych warsztatach i odrobinie nakładu czasu na uzupełnienie dokumentacji będziesz spać spokojnie.
Pięć merytorycznych godzin, bez zbędnych przerw.
Program warsztatów:
- RODO – czyli jak działa ochrona danych osobowych w Twojej firmie.
- Analiza zbiorów danych osobowych, które posiadasz w swoim biurze- czy są potrzebne, jak są zabezpieczone, jak długo możesz przechowywać dane.
- Zgody na przetwarzanie danych osobowych – czy Twoi klienci muszą udzielać zgód i w jakim zakresie, analiza treści umów pośrednictwa i załączników do umów pośrednictwa.
- Klauzule informacyjne – podstawowy obowiązek przedsiębiorcy, wypełniasz?
- Umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Czy posiadasz kompletną dokumentację- analiza wzorów dokumentów wraz ze wskazówkami dotyczącymi ich wypełniania.
- Inspektor ochrony danych osobowych – czy jest Ci potrzebny?
- Dostęp do danych osobowych przez Twoich pracowników- omówienie dokumentów, które powinni podpisać.
- Anonimizacja dokumentów, współpraca z innymi podmiotami.
- Tzw. check lista – podsumowanie Twoich obowiązków i działań do wykonania.
W skład oferowanej dokumentacji wchodzą wzory dokumentacji wymaganej przez rozporządzenie RODO:
Podstawowe dokumenty:
- Analiza ryzyka (wzór z przykładami, do indywidualnego dostosowania, do dostosowania- uproszczona metoda jakościowa),
- Polityka bezpieczeństwa danych osobowych (wzór z przykładami, do indywidualnego dostosowania),
- Załącznik do polityki bezpieczeństwa – Instrukcja postępowania w razie wystąpienia incydentu bezpieczeństwa.
Rejestry, instrukcje, w tym:
- Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych (wzór z przykładami, do indywidualnego dostosowania).
- Rejestr sprzętu informatycznego, oprogramowania oraz licencji (do uzupełnienia).
- Rejestr telefonów (do uzupełnienia).
- Rejestr pracowników upoważnionych do dostępu do danych osobowych (do uzupełnienia).
- Rejestr podmiotów, z którymi zawarto umowę powierzenia danych (do uzupełnienia).
- Rejestr naruszeń bezpieczeństwa informacji-wzór.
- Rejestr udostępnień danych osobowych innym podmiotów-wzór.
- Rejestr wniosków w sprawie realizacji praw osób, których dane są przetwarzane wzór.
- Instrukcja zarządzania systemem informatycznym- przykładowy spis treści, instrukcja powinna być sporządzona przez informatyka.
Dokumenty dla pracowników
- Upoważnienie dla pracownika do przetwarzania danych osobowych.
- Oświadczenie współpracownika o zachowaniu poufności i przestrzeganiu zasad przetwarzania danych osobowych.
- Lista przeprowadzonych szkoleń -wzór.
Załączniki do umowy pośrednictwa.
1.Obowiązkowy załącznik- klauzula informacyjna.
2.Ewentualnie zgody na poszczególne czynności przetwarzania danych osobowych.
Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych -wzór.
*Kto poprowadzi dla Was szkolenie:
Radca prawny Ewa Klos-Rychter- radca prawny oraz aktywny zawodowo pośrednik (licencja nr 2770), od 20 lat zawodowo związana z obsługą rynku nieruchomości, analityk rynku nieruchomości, specjalistka w zakresie prawa obrotu nieruchomościami, uznana negocjatorka umów i praktyk sądowy. Od 2006 roku właścicielka Kancelarii Prawnej oraz Biura Obrotu Nieruchomościami KLOS. Uznany wykładowca na wyższych uczelniach, wykładowca na licznych szkoleniach, prelegent na konferencjach poświęconych rynkowi nieruchomości, trener na kursach przygotowujących do pracy w pośrednictwie. Autorka wielu publikacji dotyczących m.in. analizy sytuacji na rynku nieruchomości, oceny stanu prawnego nieruchomości. Zaangażowana w rozwój zawodu oraz środowiska pośredników w obrocie nieruchomościami. W latach 2005-2009 Prezes Dolnośląskiego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami DOSPON. W latach 2011-2013 członek Zarządu Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości, w latach 2009 -2013 członek Komisji Odpowiedzialności Zawodowej pośredników w obrocie nieruchomościami. Laureatka wielu nagród, m.in. Złotej Odznaki Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości, Medalu XX – lecia Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości, dwóch wyróżnień za wkład w rozwój profesji pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz rynku nieruchomości.
Regulamin szkoleń: https://szkolenianieruchomosci.pl/regulamin-szkolen/->